Strona glówna Informacje Regulamin Uczestnicy Foto galeria Archiwum Ksiega gosci Forum Linki Kontakt Wyloguj23-09-2017
Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycznie w niego wyposażonych)
Prawidłowa konserwacja amortyzatora tylnego (dampera) jest niezbędna, aby zapewnić jego możliwie długotrwałą i optymalną pracę.

Brak regularnej konserwacji doprowadzi do pogorszenia się parametrów użytkowych dampera i może być przyczyną jego przedwczesnego
zużycia się. Brak konserwacji może również doprowadzić do odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji.

Jeżeli użytkownik nie ma pewności, czy wykonywane przez niego prace konserwacyjne i regulacje są wykonywane właściwie, powinien
zwrócić się o pomoc do punktu sprzedaży.

Przed każdą jazdą należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Oczyścić tlok amortyzatora. Sprawdzić całą powierzchnię zarówno tłoka jak i amortyzatora pod kątem widocznych uszkodzeń np. rys lub otarć.
2. Zwrócić uwagę czy poprawnie działają tłumienia odbicia i dobicia (jeśli amortyzator jest w takie wyposażony). W przypadku zapowietrzenia układu w trakcie eksploatacji dampera słyszalne jest charakterystyczne syczenie".

Co 4 tygodnie lub po każdych 25-30 godzinach jazdy lub też w przypadku znacznego pogorszenia się pracy amortyzacji należy dokonać wymiany oleju ze szczególnym zwróceniem uwagi na stan uszczelnień. Jeśli jest to konieczne, należy wymienić w/w uszczelnienia. Uszczelnienia te (o-ringi) ze względu na swój charakter pracy nie podlegają wymianie gwarancyjnej.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Najbardziej popularne z Eksploatacja roweru
Top 20
1) Łańcuch :: 10357 czytań ::
2) Ciśnienie w oponach :: 8624 czytań ::
3) Przerzutki :: 6069 czytań ::
4) Prawidłowa eksploatacja roweru :: 5641 czytań ::
5) Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabr... :: 5182 czytań ::
6) Szprychy :: 4393 czytań ::
7) Siodełko :: 4015 czytań ::
8) Kierownica :: 3524 czytań ::
9) Łożyska widelca (stery) :: 3428 czytań ::
10) Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycz... :: 3427 czytań ::
11) Piasty :: 3389 czytań ::
12) Hamulce :: 2908 czytań ::
13) Zespół mechanizmu korbowego :: 2893 czytań ::
14) Obręcze :: 2720 czytań ::
15) Pedały :: 2592 czytań ::
16) Uwagi wstępne :: 2551 czytań ::
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.07 15,559,521 Unikalnych wizyt od 01/11/2008