Flash not detected
Strona glówna Informacje Regulamin Uczestnicy Foto galeria Archiwum Ksiega gosci Forum Linki Kontakt Wyloguj20-01-2018
Przerzutki
W trudnych warunkach terenowych należy używać przerzutek stosownie do stopnia nachylenia terenu i rodzaju podłoża. W czasie podjazdów lub w grząskim i nierównym terenie, należy stosować zestawienie: przerzutka przednia - mały tryb, przerzutka tylna - możliwie duży tryb. W trakcie zjazdu odwrotnie.
Obie przerzutki zostały wyregulowane przed sprzedażą, jednak co pewien czas należy je regulować ponownie.

Regulacja przerzutki przedniej
Zalecamy przeprowadzać regulację przerzutki przedniej w autoryzowanym warsztacie. Jeśli regulacja ta jest wykonywana samodzielnie należy postępować według następujących kroków:
1. Najpierw należy prawidłowo ustawić i zamocować przerzutkę, tzn. prowadnik łańcucha musi być ustawiony równolegle do tarcz łańcuchowych i znajdować się ok. 1-3 mm nad największą z nich.
2. Po założeniu łańcucha na średnią tarczę mechanizmu korbowego (w rowerach z dwoma tarczami łańcuchowymi na mniejszą) należy naprężyć linkę sterującą i dokręcić śrubę mocującą.
3. Następnie należy wrzucić łańcuch najpierw na największą tarczę, a następnie na najmniejszą i ustawić skrajne położenia prowadnika łań¬cucha śrubami regulacyjnymi przerzutki. Po prawidłowej regulacji przerzutka przednia musi gładko przerzucać łańcuch w obydwu kierunkach na kolejne tarcze mechanizmu korbowego.

Regulacja przerzutki tylnej
Do regulacji skrajnych położeń przerzutki (zakresu jej przesuwu) służą dwa wkręty regulacyjne umieszczone w korpusie przerzutki. Przy nazbyt szerokim zakresie przesuwu łańcuch będzie spadał ze skrajnych zębatek, natomiast przy zbyt wąskim zakresie łańcuch przy wchodze¬niu na skrajne zębatki będzie hałasował.
Zalecamy przeprowadzać regulację przerzutki tylnej w autoryzowanym warsztacie. Jeśli regulacja ta jest wykonywana samodzielnie należy postępować według następujących kroków:
1. Obracając korbą należy sprawdzić wszystkie przełożenia i w razie potrzeby wyregulować skrajne położenia tylnej przerzutki.
2. Przerzucić łańcuch na najmniejszą zębatkę.
3.Poluzować śrubę zaciskającą linkę przerzutki, naprężyć silnie linkę i dokręcić śrubę zaciskową.
4. Lekko odkręcić śrubę regulacji długości pancerza linki, aby go jeszcze mocniej naprężyć.
5. Za pomocą manetki przerzucić łańcuch na następną zębatkę. Łańcuch powinien chodzić cicho. Jeśli zachodzi potrzeba należy delikatnie wyregulować pracę przerzutki śrubą regulacji długości pancerza.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Najbardziej popularne z Eksploatacja roweru
Top 20
1) Łańcuch :: 10509 czytań ::
2) Ciśnienie w oponach :: 8690 czytań ::
3) Przerzutki :: 6137 czytań ::
4) Prawidłowa eksploatacja roweru :: 5740 czytań ::
5) Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabr... :: 5266 czytań ::
6) Szprychy :: 4488 czytań ::
7) Siodełko :: 4065 czytań ::
8) Kierownica :: 3582 czytań ::
9) Łożyska widelca (stery) :: 3491 czytań ::
10) Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycz... :: 3491 czytań ::
11) Piasty :: 3455 czytań ::
12) Hamulce :: 2967 czytań ::
13) Zespół mechanizmu korbowego :: 2955 czytań ::
14) Obręcze :: 2775 czytań ::
15) Pedały :: 2654 czytań ::
16) Uwagi wstępne :: 2612 czytań ::
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.02 16,509,540 Unikalnych wizyt od 01/11/2008