Strona gl�wna Informacje Regulamin Uczestnicy Foto galeria Archiwum Ksiega gosci Forum Linki Kontakt Wyloguj19-08-2018
Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabrycznie w niego wyposażonych)
Podczas pierwszych jazd nowym rowerem widelec będzie słabo reagował na nierówności terenu. Jest to zjawisko normalne. Po około 20 godzinach jazdy da się zauważyć wyraźną różnicę w pracy amortyzatora. Będzie on działał bardziej płynnie i lepiej reagował na wszelkie nierówności terenu. Modele widelców amortyzowanych, w których tuleje ślizgowe są wykonane z tworzyw sztucznych w niskich temperaturach mają znacznie pogorszone parametry amortyzacji.
Prawidłowa konserwacja amortyzatora jest niezbędna, aby zapewnić długotrwałą, optymalną pracę widelca. Brak regularnej konserwacji doprowadzi do drastycznego pogorszenia się parametrów użytkowych widelca i może być przyczyną jego przedwczesnego zużycia się. Brak konserwacji może również doprowadzić do pogorszenia się bezpieczeństwa użytkowania widelca i do odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji.
Jeżeli użytkownik nie ma pewności, czy dokonywane przez niego prace konserwacyjne i regulacje są wykonywane właściwie, powinien zwrócić się o pomoc do punktu sprzedaży lub warsztatu serwisowego.

Przed każdą jazdą należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Upewnić się, że zacisk mimośrodowy mocujący przednie koło jest odpowiednio dokręcony i zabezpieczony.
2. Oczyścić rury ślizgowe i sprawdzić całą powierzchnię widelca pod kątem widocznych uszkodzeń.
3. Sprawdzić prawidłowe ustawienie sterów.
4. Sprawdzić prowadzenie kabla przedniego hamulca i regulację obydwu hamulców.

Raz w tygodniu lub po każdych 8-10 godzinach jazdy lub też w przypadku pogorszenia się pracy amortyzatora należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Sprawdzić, czy wszystkie elementy mocujące zastosowane w widelcu są odpowiednio dokręcone.
2. Nasmarować rury ślizgowe niewielką ilością smaru.

Co 4 tygodnie lub po każdych 25-30 godzinach jazdy lub też w przypadku znacznego pogorszenia się pracy amortyzatora należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Rozmontować widelec i dokładnie wyczyścić z brudu, smaru i innych tłuszczów wszystkie jego części.
2. Skontrolować wszystkie części widelca pod kątem pęknięć, nadmiernego starcia lub zużycia. Jeśli zauważy się, że jakakolwiek część jest uszkodzona lub nadmiernie zużyta należy wymienić ją na nową. Do czasu przeprowadzenia wymiany nie wolno użytkować tego widelca.
3. Jeżeli wszystkie skontrolowane części są w dobrym stanie (bądź też po zastąpieniu uszkodzonych lub zużytych części nowymi) należy obficie nasmarować wszystkie pierścienie uszczelniające, pierścienie ślizgowo-smarujące, rury ślizgowe oraz zespoły zaworów. Szczególnie obficie należy wypełnić rowki w pierścieniach smarujących. Nie należy używać smarów zawierających lit, gdyż mogą być one powodem uszkodzeń pierścieni zastosowanych w widelcu.

Wymiana pierścieni ślizgowo-smarujących:
Jeśli zauważy się nadmierny luz pomiędzy rurami ślizgowymi a goleniami należy wymienić pierścienie ślizgowe.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Najbardziej popularne z Eksploatacja roweru
Top 20
1) Łańcuch :: 10938 czytań ::
2) Ciśnienie w oponach :: 8797 czytań ::
3) Przerzutki :: 6243 czytań ::
4) Prawidłowa eksploatacja roweru :: 5907 czytań ::
5) Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabr... :: 5403 czytań ::
6) Szprychy :: 4633 czytań ::
7) Siodełko :: 4158 czytań ::
8) Kierownica :: 3688 czytań ::
9) Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycz... :: 3603 czytań ::
10) Łożyska widelca (stery) :: 3592 czytań ::
11) Piasty :: 3570 czytań ::
12) Hamulce :: 3067 czytań ::
13) Zespół mechanizmu korbowego :: 3064 czytań ::
14) Obręcze :: 2883 czytań ::
15) Pedały :: 2755 czytań ::
16) Uwagi wstępne :: 2714 czytań ::
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.05 18,842,698 Unikalnych wizyt od 01/11/2008