Prawidłowa konserwacja amortyzatora tylnego (dampera) jest niezbędna, aby zapewnić jego możliwie długotrwałą i optymalną pracę.
Brak regularnej konserwacji doprowadzi do pogorszenia się parametrów użytkowych dampera i może być przyczyną jego przedwczesnego
zużycia się. Brak konserwacji może również doprowadzić do odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji.
Jeżeli użytkownik nie ma pewności, czy wykonywane przez niego prace konserwacyjne i regulacje są wykonywane właściwie, powinien
zwrócić się o pomoc do punktu sprzedaży.
Przed każdą jazdą należy przeprowadzić następujące czynności:
1. Oczyścić tlok amortyzatora. Sprawdzić całą powierzchnię zarówno tłoka jak i amortyzatora pod kątem widocznych uszkodzeń np. rys lub otarć.
2. Zwrócić uwagę czy poprawnie działają tłumienia odbicia i dobicia (jeśli amortyzator jest w takie wyposażony). W przypadku zapowietrzenia układu w trakcie eksploatacji dampera słyszalne jest charakterystyczne syczenie".
Co 4 tygodnie lub po każdych 25-30 godzinach jazdy lub też w przypadku znacznego pogorszenia się pracy amortyzacji należy dokonać wymiany oleju ze szczególnym zwróceniem uwagi na stan uszczelnień. Jeśli jest to konieczne, należy wymienić w/w uszczelnienia. Uszczelnienia te (o-ringi) ze względu na swój charakter pracy nie podlegają wymianie gwarancyjnej.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Brak regularnej konserwacji doprowadzi do pogorszenia się parametrów użytkowych dampera i może być przyczyną jego przedwczesnego
zużycia się. Brak konserwacji może również doprowadzić do odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji.
Jeżeli użytkownik nie ma pewności, czy wykonywane przez niego prace konserwacyjne i regulacje są wykonywane właściwie, powinien
zwrócić się o pomoc do punktu sprzedaży.
Przed każdą jazdą należy przeprowadzić następujące czynności:
1. Oczyścić tlok amortyzatora. Sprawdzić całą powierzchnię zarówno tłoka jak i amortyzatora pod kątem widocznych uszkodzeń np. rys lub otarć.
2. Zwrócić uwagę czy poprawnie działają tłumienia odbicia i dobicia (jeśli amortyzator jest w takie wyposażony). W przypadku zapowietrzenia układu w trakcie eksploatacji dampera słyszalne jest charakterystyczne syczenie".
Co 4 tygodnie lub po każdych 25-30 godzinach jazdy lub też w przypadku znacznego pogorszenia się pracy amortyzacji należy dokonać wymiany oleju ze szczególnym zwróceniem uwagi na stan uszczelnień. Jeśli jest to konieczne, należy wymienić w/w uszczelnienia. Uszczelnienia te (o-ringi) ze względu na swój charakter pracy nie podlegają wymianie gwarancyjnej.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
O Tomasz
Super administratorDołączył: 27 October 2008
Żadne komentarze nie zostały dodane.