Utrzymanie łańcucha w czystości to sprawa bardzo ważna. Zależy od tego poprawne funkcjonowanie całego układu napędowego. Brud, tłuszcz i piasek gromadzą się na łańcuchu, a poprzez łańcuch również na zębatkach. Po pewnym czasie zabrudzenia te tworzą zbitą masę powodującą ścieranie się łańcucha i innych współpracujących z nim części roweru do tego stopnia, że konieczna jest wymiana wszystkich elementów układu napędowego. W uniknięciu tak kosztownej naprawy z pewnością pomoże dbałość o czystość i nasmarowanie łańcucha.
Czyszczenie łańcucha powinno mieć miejsce po każdych 5-7 jazdach. Do tego celu można użyć odtluszczaczy Citrus, Ecotech2 lub Speed Clean marki Finish Line lub odtłuszczacza Clean Streak marki White Lightning oraz szczotki Finish Line Grunge Brush. Bardzo dokładne czyszczenie łańcucha bez konieczności jego rozkuwania zapewnia przyrząd Chain Cleaner Kit marki Finish Line.
Aby zapewnić cichą pracę łańcucha i płynną zmianę przełożeń oraz przedłużyć trwałość układu napędowego należy po każdych 2-3 jazdach nasmarować wszystkie sworznie i płytki łańcucha przy pomocy niewielkiej ilości specjalnego oleju. Smarowanie należy przeprowadzać kręcąc korbą w tyl i nakładając olej na kolejne elementy łańcucha zanim przejdą one przez tylne zębatki.
Do smarowania łańcucha polecamy specyfiki marki Finish Line (Teflon Plus do jazdy w suchych warunkach, Cross Country do jazdy w mokrych warunkach lub parafinowy Kry Tech powlekający łańcuch suchą i trwałą powłoką), marki White Lightning (Clean Ride lub Epic Ride) lub olej w aerozolu WKS marki Wippermann.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Czyszczenie łańcucha powinno mieć miejsce po każdych 5-7 jazdach. Do tego celu można użyć odtluszczaczy Citrus, Ecotech2 lub Speed Clean marki Finish Line lub odtłuszczacza Clean Streak marki White Lightning oraz szczotki Finish Line Grunge Brush. Bardzo dokładne czyszczenie łańcucha bez konieczności jego rozkuwania zapewnia przyrząd Chain Cleaner Kit marki Finish Line.
Aby zapewnić cichą pracę łańcucha i płynną zmianę przełożeń oraz przedłużyć trwałość układu napędowego należy po każdych 2-3 jazdach nasmarować wszystkie sworznie i płytki łańcucha przy pomocy niewielkiej ilości specjalnego oleju. Smarowanie należy przeprowadzać kręcąc korbą w tyl i nakładając olej na kolejne elementy łańcucha zanim przejdą one przez tylne zębatki.
Do smarowania łańcucha polecamy specyfiki marki Finish Line (Teflon Plus do jazdy w suchych warunkach, Cross Country do jazdy w mokrych warunkach lub parafinowy Kry Tech powlekający łańcuch suchą i trwałą powłoką), marki White Lightning (Clean Ride lub Epic Ride) lub olej w aerozolu WKS marki Wippermann.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
O Tomasz
Super administratorDołączył: 27 October 2008
Żadne komentarze nie zostały dodane.