Wyjaśnijmy raz na zawsze: w rowerze masz najwyżej dwie przerzutki: przednią i tylną. Jeśli ktoś twierdzi, że ma ich 5 albo 27, ma zapewne na myśli ilość biegów.
Dysponując 3 tarczami zębatymi z przodu i 9 z tyłu masz teoretycznie 27 przełożeń.
Jednak nie polecamy używania krzyżujących się konfiguracji (największa z przodu i z tyłu lub najmniejsza z przodu i z tyłu). W takiej pozycji łańcuch poprowadzony jest krzywo, szybko się zużywa, niszczy koronki i może pęknąć.
Najlepiej jeśli zastosujesz konfiguracje:
- największa (3) tarcza z przodu = 9, 8, 7,6, 5 tarcza z tyłu (9 to najmniejsza);
- środkowa (2) tarcza z przodu = 7, 6, 5, 4, 3 tarcza z tyłu;
- najmniejsza (1) tarcza z przodu = 5, 4, 3, 2, 1.
Dużej tarczy (3) używaj do zjazdu i szybkiego pedałowania w płaskim terenie. Środkowa (2) będzie najlepsza dojazdy po płaskim w wolniejszym tempie oraz przy łagodnych podjazdach. Najmniejszą (1) wrzucaj, gdy pokonujesz strome podjazdy.
Tylna przerzutka pozwoli dopasować biegi do aktualnych warunków panujących na trasie, abyś mógł utrzymać tempo i częstotliwość pedałowania. Przewiduj sytuacje podczas jazdy i nie zmieniaj przełożeń w ostatniej chwili. W ten sposób utrzymasz płynność jazdy, nawet gdy stromy zjazd nagle zamieni się w podjazd.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Dysponując 3 tarczami zębatymi z przodu i 9 z tyłu masz teoretycznie 27 przełożeń.
Jednak nie polecamy używania krzyżujących się konfiguracji (największa z przodu i z tyłu lub najmniejsza z przodu i z tyłu). W takiej pozycji łańcuch poprowadzony jest krzywo, szybko się zużywa, niszczy koronki i może pęknąć.
Najlepiej jeśli zastosujesz konfiguracje:
- największa (3) tarcza z przodu = 9, 8, 7,6, 5 tarcza z tyłu (9 to najmniejsza);
- środkowa (2) tarcza z przodu = 7, 6, 5, 4, 3 tarcza z tyłu;
- najmniejsza (1) tarcza z przodu = 5, 4, 3, 2, 1.
Dużej tarczy (3) używaj do zjazdu i szybkiego pedałowania w płaskim terenie. Środkowa (2) będzie najlepsza dojazdy po płaskim w wolniejszym tempie oraz przy łagodnych podjazdach. Najmniejszą (1) wrzucaj, gdy pokonujesz strome podjazdy.
Tylna przerzutka pozwoli dopasować biegi do aktualnych warunków panujących na trasie, abyś mógł utrzymać tempo i częstotliwość pedałowania. Przewiduj sytuacje podczas jazdy i nie zmieniaj przełożeń w ostatniej chwili. W ten sposób utrzymasz płynność jazdy, nawet gdy stromy zjazd nagle zamieni się w podjazd.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
O Tomasz
Super administratorDołączył: 27 October 2008
Żadne komentarze nie zostały dodane.