Artykuły
Płynnie pracujące linki to warunek optymalnej pracy hamulców i przerzutek. Częstotliwość smarowania linek zależy od warunków, w których użytkuje się rower. Im więcej jazd miało miejsce w mokrych warunkach, tym większą uwagę należy poświęcić konserwacji linek.
Czytaj więcej
4088 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
4088 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Zalecamy, aby przywiązywać szczególną uwagę do dokładnego oczyszczenia sprężyn i przegubów w przerzutkach. Należy używać do tego
celu odtłuszczacza i specjalnej szczotki. Należy również wyczyścić dokładnie zębatki i przestrzeń pomiędzy nimi.
Czytaj więcej
6893 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
celu odtłuszczacza i specjalnej szczotki. Należy również wyczyścić dokładnie zębatki i przestrzeń pomiędzy nimi.
Czytaj więcej
6893 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Utrzymanie łańcucha w czystości to sprawa bardzo ważna. Zależy od tego poprawne funkcjonowanie całego układu napędowego. Brud, tłuszcz i piasek gromadzą się na łańcuchu, a poprzez łańcuch również na zębatkach. Po pewnym czasie zabrudzenia te tworzą zbitą masę powodującą ścieranie się łańcucha i innych współpracujących z nim części roweru do tego stopnia, że konieczna jest wymiana wszystkich elementów układu napędowego. W uniknięciu tak kosztownej naprawy z pewnością pomoże dbałość o czystość i nasmarowanie łańcucha.
Czytaj więcej
4105 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
4105 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Najskuteczniejszym, a zarazem bardzo .łatwym sposobem oczyszczenia ramy jest naniesienie na jej powierzchnię warstwy specjalnego środka do mycia roweru, a następnie po odczekaniu kilku minut spłukanie ramy wodą i przetarcie suchą, miękką ściereczką.
Czytaj więcej
4702 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
4702 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Rowery są zazwyczaj wyposażone w hamulce typu "V". Z reguły lewa dźwignia odpowiada za hamulec przedni, a prawa za tylny. Jeśli hamulce są prawidłowo wyregulowane, to klocki hamulca w stanie spoczynku nie powinny dotykać obręczy. Po naciśnięciu dźwigni hamulca klocki muszą całą swoją powierzchnią zacisnąć się na obręczy. Pomiędzy dźwignią hamulca a uchwytem kierownicy powinien występować luz wynoszący ok. 2 - 2,5 cm.
Czytaj więcej
3634 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
3634 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Komfort jazdy zależy również od wysokości i nachylenia siodła. Należy wykorzystać obydwie możliwości regulacji i dostosować położenie siodła do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Czytaj więcej
4698 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
4698 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Ostatnia aktualizacja: 21 April 2009