O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Artykuły


Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabrycznie w niego wyposażonych)

Tomasz 21 April 2009 5910 wyświetleń 0 komentarzy

Podczas pierwszych jazd nowym rowerem widelec będzie słabo reagował na nierówności terenu. Jest to zjawisko normalne. Po około 20 godzinach jazdy da się zauważyć wyraźną różnicę w pracy amortyzatora. Będzie on działał bardziej płynnie i lepiej reagował na wszelkie nierówności terenu. Modele widelców amortyzowanych, w których tuleje ślizgowe są wykonane z tworzyw sztucznych w niskich temperaturach mają znacznie pogorszone parametry amortyzacji.
Prawidłowa konserwacja amortyzatora jest niezbędna, aby zapewnić długotrwałą, optymalną pracę widelca. Brak regularnej konserwacji doprowadzi do drastycznego pogorszenia się parametrów użytkowych widelca i może być przyczyną jego przedwczesnego zużycia się. Brak konserwacji może również doprowadzić do pogorszenia się bezpieczeństwa użytkowania widelca i do odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji.
Jeżeli użytkownik nie ma pewności, czy dokonywane przez niego prace konserwacyjne i regulacje są wykonywane właściwie, powinien zwrócić się o pomoc do punktu sprzedaży lub warsztatu serwisowego.

Przed każdą jazdą należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Upewnić się, że zacisk mimośrodowy mocujący przednie koło jest odpowiednio dokręcony i zabezpieczony.
2. Oczyścić rury ślizgowe i sprawdzić całą powierzchnię widelca pod kątem widocznych uszkodzeń.
3. Sprawdzić prawidłowe ustawienie sterów.
4. Sprawdzić prowadzenie kabla przedniego hamulca i regulację obydwu hamulców.

Raz w tygodniu lub po każdych 8-10 godzinach jazdy lub też w przypadku pogorszenia się pracy amortyzatora należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Sprawdzić, czy wszystkie elementy mocujące zastosowane w widelcu są odpowiednio dokręcone.
2. Nasmarować rury ślizgowe niewielką ilością smaru.

Co 4 tygodnie lub po każdych 25-30 godzinach jazdy lub też w przypadku znacznego pogorszenia się pracy amortyzatora należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Rozmontować widelec i dokładnie wyczyścić z brudu, smaru i innych tłuszczów wszystkie jego części.
2. Skontrolować wszystkie części widelca pod kątem pęknięć, nadmiernego starcia lub zużycia. Jeśli zauważy się, że jakakolwiek część jest uszkodzona lub nadmiernie zużyta należy wymienić ją na nową. Do czasu przeprowadzenia wymiany nie wolno użytkować tego widelca.
3. Jeżeli wszystkie skontrolowane części są w dobrym stanie (bądź też po zastąpieniu uszkodzonych lub zużytych części nowymi) należy obficie nasmarować wszystkie pierścienie uszczelniające, pierścienie ślizgowo-smarujące, rury ślizgowe oraz zespoły zaworów. Szczególnie obficie należy wypełnić rowki w pierścieniach smarujących. Nie należy używać smarów zawierających lit, gdyż mogą być one powodem uszkodzeń pierścieni zastosowanych w widelcu.

Wymiana pierścieni ślizgowo-smarujących:
Jeśli zauważy się nadmierny luz pomiędzy rurami ślizgowymi a goleniami należy wymienić pierścienie ślizgowe.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.

O Tomasz

Tomasz
Super administrator
Dołączył: 27 October 2008

0 komentarzy

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk 'Zgadzam się', aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności.Możesz przeczytać więcej o naszej polityce prywatności tutaj